Härlig dag

Vi filmade hela dagen idag igen. Det blev inte lika sent som igår dock. Kom hem vid halv 7. Idag började vi sminka på skolan halv 8. Så tidigt blev det.

Det var kul. Vi spelade först in en café scen hemma hos våran producent. Så där fick jag och Laura fixa en del så det skulle se ut som ett café.

Andra inspelningen var i en park, skog och det regnade en massa! Så där var våran största uppgift att hålla skådisarna varma och så torra som möjligt. Handdukar på bänken där dom skulle sitta och mellan alla tagningar fick vi springa in och hålla paraplyn över dom. Hade presenning över alla väskor så de skulle hålla sig torra. Mycket jobb med det, men det var roligt. Skådespelarna uppskattade vårat jobb, och det var kul att snacka med dom.

När jag kom hem var jag kall och blöt och rummet var kallare. Fattar inte grejen med att inte ha element! Och englasade fönster?! Varför? Speciellt när alla säger att detta är bara början och det blir kallare. Vissa fönster går inte ens att stänga helt och blåser ibland upp. Galet. Saknar våra svenska hus med element och golvvärme och utan heltäckningsmattor i hela huset. Ush! Men det finns mycket bra i nya zeeland också.. typ.. eh.. kan bara inte komma på det just nu, haha!

Kollade precis "hur många lingon finns det i världen?" Med Evelina. Hade ingen koll på att det redan var tvåår sedan den gick på bio! Galet vad tiden går fort! Så mysig film det var! Så fin!

Nu ska jag sova så jag orkar upp och skypa med familj imån bitti. Jippie!

Puss och kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0