Hajar som hajar!

Denna veckan har gått fort! Känns inte som söndag. Vi har haft mycket att göra denna veckan. Så roligt. Har inte sovit så mycket de tre senaste nätterna för jag hitta en billig internetshoppingsida.. Sen igår åkte art department på våran camping trip, började halv 10 lördag morgon med breifing för vårat art project som kommer i termin 3. Sen drog vi ut och börja resan!

Första stoppet var i en trädgård, som botaniska typ. Massa fina blommor som vi skulle få inspiration ifrån. Skissade och tog kort.

Sen efter lunch åkte vi till Aucklands konstmuseum. Där gjorde vi samma sak. Kort och sketching.

Nästa plats var ett akvarium typ. Såg massa fiskar, stingrockor, hajar och pingviner. Så söta och stora dom var. Vi tog kort där med, och skissade. Det var mycket att ta in, men roligt i alla fall. Utanför var det världens finaste solnedgång, såg skytower i dimman över Auckland city, fiskmåsar som flög över havet i solljuset över havet. Går inte att beskriva riktig. Haha!

Sen var det middag, inte gott. Men låtsades va glad och nöjd och åt nötter i bilen sen istället. Har en rysk kvinna i klassen som är super härlig så jag Evelina och Yulia heter hon, satt och as garva hela middagen. Alla är så härliga i klassen. Det var en director, två CLAs, två producers och en fotograf med på vår lilla tripp. Så vi har film och kort från hela campingen.

Efter middagen åkte vi tillbaka till akvariet stället för det var där vi skulle sova. Allie hade inte berättat för oss förrän vi åt mat, så alla hade gissat på vart det kunde vara någonstans. Det var ganska coolt. Sov i tunneln under hajarna. Men det var ganska ljust och jag orkade inte blåsa upp madrassen efter allt som vi vart med om, så det var inte så bekvämt, haha.

Vi fick värsta föreläsningen utav äventyrare, fiskar och lite allt möjligt. Fick mata hajarna. Skit äckligt! Det var fisk som var skuren i bitar som vi bara fick i handen, så äckligt! Slajmit och luktade illa! Våga inte kolla i fall att jag fått en bit med ögon, så jag tog kort så jag kunde kolla efteråt. Men det var super äckligt!

Har lärt mig mycket! Skissat och tagit massa kort. Fotografen lärde mig lite inställningar på kameran! Blev så glad!

Idag gick vi upp 7. Eftersom jag inte hade sovit mycket torsdag till fredag och fredag till lördag så var jag död i morse! Huvudvärk och ville bara hem. Kände mig så äcklig varm och kall på samma gång.. Gillar inte den känslan, men vem gör?
Sen fick vi se en film om han som byggde det stället på 80 talet, Kelly Tarltons (sea life aquarium) det är så stället heter. Och vi fick se pingvinerna vakna i soluppgången. Fint. Sen åt vi frukost och drog vidare.

Vi hade annat planerat, men alla var rätt trötta så vi drog bara till Auckland museeum som var vår sista inspirations plats. Var väldigt coolt! Väldigt stort museeum, verkligen värt att se om man kommer hit, till Auckland.

Sen fick vi äntligen åka hem! Det har vart en intensiv resa men samtidigt väldigt roligt. Skönt att få komma hem och sova. Ser inte lika mycket fram emot att vi har skola igen 8,30 imån. Men sånt är väl livet?

Puss och kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0