Flytt och annat sorgligt

Inatt fick jag veta att vår allas kära vän Jeffrey dött. Jag trodde inte att döden kunde vara så nära och påtaglig som jag upplevt nu. Han, bra några år äldre än mig är inte på denna jord längre. Det känns så sorgligt! Träffade honom första gången förra året och hann inte lära känna honom så bra, känns så otroligt sorgligt. Har aldrig förr vart med om att en vän dött, inte heller någon gammal som jag riktigt känt, så detta är första gången jag verkligen känner den sorgliga tomhets känsla som man känner när någon lämnat oss. Tycker så synd om hans familj! Och är så ledsen att det var just han som är så snäll, känns så orättvist. Men samtidigt är jag glad att jag tror att vi ändå kommer träffas efter detta liv. Det ger en hopp och tröst, men chocken över och sorgen är fortfarande stor.

Idag har jag och Evelina städat ut rummet och toan vi bott i, jag kan faktiskt säga att jag bott i toan, de flesta Skype samtalen jag haft har vart från vår lilla badrums matta inne på toan för att jag och Evelina va så nära om vi båda va i rummet.

Det är lite konstigt. Sitter nu i min säng! Har inte längre en madrass på golvet. Sjukt. Och ska gå upp och ta in tvätten och byta om. Har äntligen packat upp det mesta, fast kläderna kommer gå ner i resväskan igen för de enda hyllorna som finns här i lägenheten i källarn är under trappen och där är det äckligt. Så vi skippa det. Men vi har det bra nu! Eget kylskåp och frys. Hade bara en hylla tillsammans förut.

Nu måste jag fortsätta med städning och upp packning och ner packning av sakerna. Får hoppas att denna natt inte blir lika kall heller. De senaste nätterna har det vart så kallt så det har kommit rök när man andats, hoppas inte det blir så inatt, och resten av sommarn/vintern för oss här.

Puss och kram!

Bilder på vårt gamla rum,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0