Händelserik Lördag

Jag vaknade en timme innan klockan ringde idag. Har kommit in i något konstigt mönster att vakna jätte tidigt nu för tiden. Kanske för att jag är så stressad över saker som måste göras, det kan ju hända lite konstiga saker med en i sånna tillfällen i livet.
 
Åkte i morse till skolan, Jag och Nik och mötte upp Shayne och Dan ifrån vår grupp för idag skulle vi till Otara Market och filma! Roligt, roligt! Jag var inte jätte pepp, och inte dom andra heller så jag låtsades vara super excited över det hela och då blev det roligare. Jag hade hand om ljudet, så gjorde inte så mycket egentligen, fick bara bära runt på massa saker. Mycket roligt.
 
När vi var klara hade vi filmat i ca fyra timmar och då kom en person och hämtade upp all utrustning för dom ska filma imån. Sen åkte vi hem igen. Jag köpte äpplen på marknaden för att vi skulle ha lite mer spännande att filma, men förutom två äpplen hade jag inte ätit mer idag, så jag åt frukost snabbt och drog sedan med Jolyn till Pasifika Festival. Den hålls varje år och det är jätte mycket folk där! Olika delar av området är olika öar. Så roligt att se och uppleva lite av de olika ö ländernas kultur! MASSOR att se. Det var väldigt ljust och varmt ute idag, så bilderna blev tyvärr inte så bra.. För ljusa. Men jag hade det roligt i alla fall! Folk dansade massa olika danser, jag tyckte det såg ganska lika dant ut, men Jolyn berättade att varje land har en egen dans. Så det var tydligen inte så likt. Kom hem lagom tidigt. Var så sjukt trött så efter våra banana splits så bestämde vi oss för att åka. Klockan var då runt sex tiden. Men det är bra att jag kan sova lite tidigare idag.
 
Är så glad att jag fick uppleva detta idag! min dag har verkligen vart underbar! Och har lärt mig såå mycket och mycket! kultur och filmning. Så det känns lyckat!
 
Puss och Kram!
 
 
På vägen till Otara Market. Ligger south of Auckland och detta är bron man åker över om man kommer norr ifrån. Vi bor på North Shore så ska man till stan från oss måste man åka här, eller ha en egen båt.
 
 
Otara Market!
 
 
 
Otara Market, Shayne, Dan och Jag. Nik tog kortet.
 
 
Pasifika Festival! - Dit jag och Jolyn åkte. Detta är hennes lands dans, cook islands. och Galet vad dom brudarna på scen kunde shaka höfterna! 
 
 
Banan, ananas och passionsfruktsglass! Kan man äta en godare middag?! Jolyn gillar inte att vara med på bild. haha!
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh kul!

2013-03-12 @ 17:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0