Updatering!

Ja, lite uppdatering från livet..

För det mesta går allt bra. Jag äter sover pluggar skissar träffar vänner, är ute och går när jag har tid.. och gör läxor.. Det är då jag hamnar här, framför bloggen för jag inser att det var ett tag. Vi får inte så mycket "data läxor" längre. Men vi har en till imån.

Har precis ätit mannagrynsgröt - alicias specialité i microvågsugnen, aoi!, låter det inte fantastiskt?! Det är det faktiskt.

Har under denna tiden saknat familj och vänner väldigt mycket! Börjar förstå lite mer vad det är jag gör här, och jag gillar tanken av att börja jobba i film/ TV industrin. Det är lite skrämmande att tänka att jag i framtiden i sånt fall kommer jobba på riktiga productions och inte bara med folk från skolan, FTV students.

Förra och förrförra veckan så filmade vi vår första kortfilm. Det var alla 20 drama elever med filmen. Handlade om en arbetsplats. Det var stressigt men jag är glad att jag fick jobbet som makeup artist och inte något av det andra. Att vara makeup artist är att ta order från vad dom över mig säger, vilket var skönt när man är lite ny med allt. Eftersom mina kära klasskompisar vet att jag gjort makeup innan så fick jag göra de svåraste karaktärerna, och det var roligt!

Beundrar Evelina som fick rollen som Art director, för hon var tvungen att ha koll på allt runtomkring. Bakgrund och förklara hur hon ville att det skulle se ut så att props.. rekvisita personerna placerade allt som det skulle vara.

Sista dagen vi filmade var vi kvar till 12 tiden på natten, då var jag stand by makeup och fixade smink och hår mellan tagningarna. Älskar den uppgiften, även om det kan bli lite långtråkigt ibland. Men eftersom vi var där så sent så fixade Allie så våra roller på Tisdagen blev ändrade så vi var lediga. Så härligt! Jag hade då photoshoot med Evelina på dagen. Det var superkul och jag vart nöjd med bilderna som jag blev klar med igår.

Filmade talkshows under resten av förra veckan, gjorde makeup för dom showerna med så jag har typ bara gjort makeup det senaste. Nu när jag tänker efter så har jag bara gjort makeup och wardrobe.. Vart design assisst en gång också i studion för news, och då var mitt jobb bara att se till så kartan var på rätt plats, och att personerna var i jämn höjd från desken som dom satt vid... och verka bussy fast jag inte var det, haha! säga till så standby costume och standby makeup gjorde sina jobb. Men annars bara kläder och makeup.

Så har det sett ut för mig det senaste. Livet flyter på. Nästa vecka är det vinterlov! två veckor. Vi håller på att förbereda oss en massa för termin tre som börjar när vi kommer tillbaka. Ska bli coolt att börja lite mer på riktigt, blir betygsatta nästa termin!

Åh! igår var vi ute och gjorde hår på en frisörsalong, och kollade runt på olika suppliers. Och vilka olika typer man kan gå till för att hitta saker billigt och bra. Avslutade dagen hemma hos vår Allie.

Idag var bara en ganska seg dag. Lektion om suppliers med Allie, lektion av en före detta student - Art designer, håller på med set dressing och sånt. Det var coolt att se hans van med alla hans standby kits. MASSA verktyg och saker för det. Roligt att höra lite vad han gjort och vad man kan förväntas göra om man vill hålla på med art design saker.

Nä, nu måste jag göra min skiss till wild art som kommer upp nästa termin, har deadline tills imån. Och min läxa om vad en kvinna skulle ha på sig på järnåldern.

SÅ Puss Hej!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0