Framme!! och lite till..

Kom fram i Torsdags förra veckan. Kändes väldigt skumt att ha suttit på flygplatser och plan sedan i Tisdags. Har inte haft någon jet-lag eftersom vi hade två nätter på flyget och kunde sova några timmar i alla fall, när jag inte kolla film!

Det var en kille som gått på skolan, South Seas, förra året, som hämtade upp oss på flygplatsen och hjälpte oss att hitta till motellet som vi bor på, lite halvtaskigt, Internet fungerar bara utomhus och har man tur som jag har nu så fungerar det även i hallen där jag ligger på det kalla klinkergolvet och skriver. Sen har han hjälpt oss att fixa bank konton och mobilerna - kontantkort och skjutsat runt oss för att köpa mat och annat.

dagarna som gått nu har vart väldigt roliga och intressanta och det lär ju bara bli mer roligt som väntar! Men vi har börjat lära oss lite staden nu, har vart uppe på en vulkan där man kunde se hela Auckland och sen fick vi värsta sightseeingen av vår rektor hela lördagen. Oj vad vi vandrade runt! Jag var helt såld på stan! Kommer aldrig vilja åka här ifrån ju!

Skolan som jag ska börja på verkar jätte bra och lärarna är underbara! Alla som jag träffat på har varit så hjälpsamma och snälla! Igår när vi letade efter ett annat motell att bo på, för lärarna på skolan tyckte lite synd om oss och var lite oroliga för oss att vi inte skulle ha det bra där vi bodde nu för det låg så långt bort från allt, så var det ett motell som bara hade ett ledigt rum en vecka och vi behövde två och då istället för att hon i receptionen bara sa att det är bara den veckan som finns och lät oss gå så stod hon och gav förslag på andra motell som kanske hade plats. Så snällt!

Idag har vi kollat på en lägenhet i centrala Auckland som jag och mina tre svenska room mates vill ha och som vi skickat in ansökan på att få, pappa du står med som "next of kin" ifall något händer, bara så du vet! Men vi håller verkligen tummarna nu på att vi blir utvalda av dom fem som ansökt!

Sen åkte vi buss till stranden. Detta landet är verkligen fantastiskt!! Så vackert och rent och fint och underbart och varmt, oftast, och bara helt perfekt! Så glad att jag kan vara här!

Detta var all uppdatering än så länge, 

PUSS!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0