Ännu en Söndag.

Idag så drog jag till kyrkan för första gången här på Nya Zeeland. Det var synd att jag inte visste att det var en special söndag så ingen dök upp utom en man från Tonga, han hade också precis kommit hit till Nya Zeeland. Jag hade verkligen längtat till att få träffa kyrkisar här ifrån så det var väldigt synd att det inte var någonting i den kyrkan idag. Nu är jag på väg tillbaka till motellet och ska äta kycklingsallad som finns kvar från igår..

Igår var en bra dag! Vi var inne i Auckland för att hitta internet till vår nya lägenhet och jämförde länge vad vi skulle ha. Efter några timmar kom vi på att vi kunde ringa fastighetsägaren och fråga om det fanns eller om vi behövde binda upp oss på något annat. Så jag ringde till honom och han sa med indisk brytning: "no, stop looking, we have internet in our building, don't look for anything else."

Det var en fantastisk dag med mycket vandring i den vackra staden Auckland. Tog kort, åt glass, shoppade - fönstershoppade och annat kul. När vi kom tillbaka till motellet senare på kvällen gjorde vi den goda kycklingsalladen (som jag snart ska få äta mer av!!) och kvällen avslutades sedan med mörk choklad och många härliga skratt!
 
 
På vägen hem igår möttes vi av denna underbara solnedgång
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0