OH MY SQUASH!!!

Nu ska jag beratta for er om min otroliga dag..

Det borjade i morse med att packa ihop allt for att gora sig redo for att flytta till lagenheten vi fatt mitt i stan! Sa otroligt underbart att antligen fa packa upp och kanna sig lite hemma tankte vi.

Innan vi tog taxi fran glenfield till Auckland sa var det en liten gathering med internationella studenterna pa skolan, inte sa manga, men valdigt mysigt!

Nar vi kom till lagenheten sag den stadad och fin ut och allt verkade bra sa vi drog ut pa stan och kopte in lite saker som man kan behova nar man flyttat och nar vi kom hem upptackte vi det ackligaste ever! Det var kryp OVERALLT!! Stora var dom ocksa och snabba som sjutton! Kackerlackor ar inte att leka med for nar jag och Sarah kom tillbaka vid 12 tiden efter var middag och promenad i den fina stan sa var det sa galet mycket kryp! Jag oppnade ytterdorren och da flog det ner en kackerlacka pa mig. Sa mycket kryp ar det nu! Ah fy, det kryper pa mig bara jag tanker pa det!

Vi kunde inte vara kvar. Vara andra tva vanner forsokte sova och tog lugnande medel och grejer for att klara det. Sjalva var vi en stund pa en club, forsokte vi sova pa en parkbank men det blev for kallt nu sahar sent, sa vi hittade ett internet cafe dar vi sitter nu (darfor jag inte har alla bokstaver). Helt slutkorda efter en lang dag, och iman ar min forsta skoldag.. kanns ju bra att man inte kommer ha sovit nagonting..

Men livet ar ett stort aventyr! och man ska val lara sig nagonting fran alla tillfallen man far av livet.. har aldrig saknat hem och mitt rum sa mycket som jag gjort idag! speciellt nar vi nastan somna pa parkbanken nar det blaste som kallast.

Pussar och Kramar!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hade ringt skolan och totalflippat på dom om jag var du ....

Svar: Vi ringde rektorn och frågade vad vi skulle göra och hans fru hämta oss på morgonen när alla hade flippat klart och bara grät, bjöd oss på frukost och körde oss hem från skolan. Dom har vart jätte hjälpsamma! Så japps, det var vad vi gjorde. Haha!
Alicia Ternström

2013-01-29 @ 16:04:57
Postat av: Kristin

Mysigt med husdjur :)

Svar: ganska så, ;) ännu mysigare när dom fick sin gigantiska massgrav i vår lilla lägenhet...
Alicia Ternström

2013-02-04 @ 15:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0