Äventyrat i Auckland!

Idag har vi dragit runt i Auckland, jag Cecilia och Sarah. Mest för att dom behövde göra klart sin fotouppgift, 37 foton till imån, men också för att det var röd dag idag. Det var mycket folk där. Vi upptäckte många nya platser som vi inte tidigare sett och har verkligen gått mycket! 
 
Vi åt glass två gånger - det var en lång dag. Och sen så åt vi på en koreansk restaurang. Sarah älskar allt som har med asiater att göra så hon trivdes och tyckte det var gott, jag kunde inte riktigt hålla med om det, MEN jag klarade för första gången att äta med pinnar en hel måltid! stolt. Brukar ju vanligtvis ge upp och byta till den gamla hederliga gaffeln, men idag gick inte det, det var pinnar eller sked som gällde, men jag åt med pinnarna hela lunchen! Kommer vara pro när vi ses nästa gång Sverige! Massa asiater och asiatisk mat här, så det lär bli fler måltider som äts med pinnar! 
 
Mycket att se, som vanligt en fantastisk solnedgång, idag vid hamnen i stan. Men nu ska jag och Sarah ut på vår dagliga prommenad, även om vi bara gått idag så ska vi ut och gå lite till för att det är mysigt! Så nu ska jag byta kläder för det är kallt.. Fast insåg att klockan är halv 12 så vi hoppar det idag. Jag var för seg för internet strulade massa!.. funkar fortfarande bara utomhus. Så nu blir det till att sova istället!
 
PUSS OCH KRAM
 
 
 
 
At the restaurant, koreanskt, BBQ, Sarah gillade det i alla fall! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0