Skola skola skoola!

 
Det börjar kännas riktigt bra nu! Pratade med Evelina på vägen hem nu från bussen, skolan, och vi är båda så otroligt glada att vi vågade göra detta även om vi inte riktigt visste vad utbildningen innebar.

Har fått schema idag och blivit indelade i klasser/ team som vi ska arbeta i. Det är bara fem stycken som valt art department, alla andra har valt allt annat som har med film att göra. Så i alla fall! Vi är indelade i team med 8 st, och sen är två team tillsammans på våra klasser nu in term one. Det är fyra terminer och första slutar runt påsk.

Kommer att gå i skolan lite lördagar och söndagar då och då och dagarna är oftast från halv nio till fem - halv sex på kvällarna. Högt tempo är det! Längsta vi är lediga i streck är fyra dagar och då är det påsk helgen, fredag lördag söndag och måndag. Men jag gillar det, och det känns så rätt!

Igår var det bara föreläsningar, idag så var det riktiga lektioner vilket var underbart! Jag var väldigt väldigt trött idag, tror min sömnbrist kommit ikapp mig idag, så det var lite störande för det var väldigt roligt och intressant!

Hade idag en klass med min framtida lärare Ellie, art department läraren, om tips på hur man håller kreativiteten igång. En hel lektion till det. Gick igenom rule of thirds och hur man tänker på komposition i bilder. Fick brainstorma producenter, regissörer och film bolag inom nya zeeland och world wide.. och pinsamt nog kunde jag inga!! Jo, Peter Jackson, men det räknas väl typ inte. Sen har vi fått filma och lära oss hur man står när man intervjuar en person för på fredag ska vi ut i våra 8 grupper och intervjua folk på gatan - Vox pops. Ska bli kul! Speciellt med engelskan.. intressant. Kanske kommer få köra bil på fredag då för vi ska iväg lite längre, vänster sida! Waaah!, Men fick prova köra en liten bit dagen efter vi kom hit, rektorns bil, och det gick bra! lite långsamt och så, men då hade jag ju inte vant mig vid vänster trafiken som jag har nu, trodde till och med i morse att det var en person som hade ratten på rätt sida, Men det hade han inte, och det är ju bra!

Det är skönt att vara hemma igen och ska bara ta det lugnt idag för det är filmväder, blåser och regnar för första gången sen vi kom hit snart tre veckor sedan.

PUSS OCH KRAM



 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0