Sjukdom,

Fick gå hem tidigare från skolan idag för jag har huvudvärk och mår allmänt inte så bra.. Tror det är förkylning på G.

Hade annars en ganska lugn och bra dag. Super cool lektion, live tv intervju i studion. Fick prova på hur det var i kontroll rummet och i studion. Galet vad svårt det är att tajma rätt! Men det var en kul lektion, jag provade inget, lärde mig genom att kolla på vilket var väldigt skönt när jag vaknade på ett så opeppt humör idag. Till och med Evelina märkte att något inte var bra idag, orkade inte vara glad idag. Det är nog första gången som jag inte ansträngt mig för att le eller vara trevlig mot människor som går förbi, kändes lite konstigt när det var medvetet jag skippade det.

Hade även möte med gruppen om vad som måste göras och så lämnade vi in våra booklets för intervjun son ska filmas nästa vecka, planerings pappren.

Innan sista lektionen som var drama, hade vi håltimme och jag satt ensam i en av sofforna i ett av uppehållsrummen, och det var då som huvudvärken kom på riktigt, även om jag försökt dricka massa vatten och vilat. Så gick till Toni i receptionen och hon var så snäll, började gråta när hon frågade hur det var med mig, så känslosam blev jag. Haha! Ja, ni vet ju hur jag är..

Fick skjuts av Lauren en annan i receptionen och hon sa att dom ska hjälpa oss hitta en bra madrass, dom kvinnorna i receptionen har verkligen hjälp till så mycket!! Och rektorns fru, Nerda, så snälla!

Kom hem och somnade innan jag tvättade, gjorde en tredje behandling mot skabb igår kväll, ja juste jag har inte berättat, kanske för att det är så vidrigt så man inte borde berätta, men efter att vi haft kackerlackorna och vägglöss fick jag veta att betten jag hade var från skabb och inte vägglöss.. Då bröt jag ihop! Äckelkryp i min hud, där går liksom gränsen, haha! Men det är borta, bara att man får lite utslag efter när det läker. Men gjorde behandlingen (kräm på hela kroppen i ett dygn typ) andra gången förra veckan för säkerhetsskull och igår också för att vara extra säker på att det är HELT borta! Jag som trodde nya Zeeland var lugnt på djurfronten, ganska ironiskt! Haha! Ja, men det var därför jag behövde tvätta allt som jag använt senaste veckan, ingår i behandlingen.

Nu har jag försökt att ansluta datorn till internet i tre timmar. Det vägrar fungera! Så skumt. Orkar inte! Glad att internet fungerar på mobilen i alla fall.

När jag satt i vardagsrummet och höll på med datorn snacka jag en del med Nik och andra som passerade, haha! Men han är också helt fascinerad över osthyveln! Jätte kul! Jag och evelina har verkligen sålt in denna produkt till personerna runt omkring oss, så roligt! Nik visade hans fru och barn och sa; kolla vad lätt det är att skära ost! Och att en sån ska han köpa hem till dom och till deras släktingar på Filippinerna! Oh yes!

Ska sova snart så jag kan vara med i skolan imån! Ska göra props och klippa ihop simple sequences filmerna som vi filma igår, det vill man ju inte missa!

Pussar och kramar alla underbara vänner och familj där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0