Hemlängtan.

Idag så var det en rolig dag i skolan. Jag älskar verkligen skolan! Men var väldigt trött för igår genomgick vi den tredje flytten inom en 2 veckors period.. från motellet - till kackerlackslägenheten - till tvårumslägenheten - och igår till tvårumslägenheten på åttonde våningen. Detta på grund av att kackerlackorna skulle saneras bort och vi var tvungna att bo någonstans medan dom fixade. Sen var det någon som skulle flytta in i den lägenheten och då fick vi flytta på oss, såklart.

Att ha levt i en resväska i en månads tid tar på krafterna. Jag känner mig utmattad av denna stress att inte veta vad som komma skall, vill bara ha rutin på mitt liv igen och det är väl det som gör att jag har så galet mycket hemlängtan just nu!

Vi fick säga upp kontraktet idag i alla fall som vi skrivit på när vi flyttade in i den lägenheten som vi skulle ha. För insåg igår att det kommer att bli för dyrt att bo i stan, så nu är vi tillbaka på ruta ett typ. Sitter och letar rum på trade me. Jag och Evelina ska kolla nära skolan så vi slipper utgifter på buss till skolan.

Sen ska jag snart ut och "jobba". haha! Träffa en kille som hade ett företag som jobbade med att lägga upp bilder från klubbar i Auckland så folk vet vart dom ska gå, och jag ska ut och fota dessa klubbar ikväll. Lite kul. Men bara ikväll för sen kommer jag inte kunna vara här sa jag till honom på intervjun idag.

Är trött som sjutton och vill bara sova i en riktig säng och packa upp och känna mig hemma. Men ska inte klaga. Jag är ju trots allt i ett sjukt underbart vackert land!

Ha en fin dag!
PUSS OCH KRAM!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0