Härlig dag!!

Nu är det äntligen över, om jag klarade det vill säga, haha! Health and safety provet. Jag var sist ut av 120 elever, känns bra! Jag hoppas det funkar, mina svar var ganska långa för jag kom inte ihåg alla långa komplicerade ord så fick förklara orden i svaren, som typ brandsläckare - fire extinguisher, vet jag ju att det heter, men vågade inte chansa på stavning så skrev istället 'den röda tuben med något slags pulver i' typ sånna förklaringar. Jenny vår lärare måste få många goa skratt när hon rättar mitt prov. Precis som Yvonne måste fått för några år sedan när jag gjorde prov om nagel typer och kom inte på den sista typen så jag skrev 'döda naglar - sånna man får när man dör' haha! Ja det gäller att vara kreativ.

var väldigt skönt att slippa oroa sig för provet sen i alla fall. Efter den lektionen kom det en maori snubbe och snacka om deras kultur. Så coolt! Det var det sista vi lyssna på idag. Slutade vad 5. Men det var ganska värt för det var intressant att höra om vad det är för kultur här på nya Zeeland, om man bortser från alla kiwis som också är nya zeeländare såklart och de asiater som flyttat hit. Men det är grund kulturen, så det var kul att lära sig mer om varför dom hälsar genom att nudda näsorna mot varandra, gör haka 'dansen' etc,

Efter skolan hade jag behövt börja på en uppgift vi har till på fredag, hitta material till en liten rekvisita vi ska göra av metall, konservburk och vad vi vill tillägga, filmningen vi ska göra imån, intervju till nästa vecka, en annan uppgift vi har i art dept, vi ska göra en karaktär, blomsterflicka till en film, perfume, hon ska vara med i bakgrunden i filmen (inte på riktigt! Bara som träning för att se vilket arbete det är för bara en sidokaraktär).. Sen ett till arbete - mitt Auckland, också art lektion. Roligt! Men orkade inte göra något av det så åt mat och sen gick jag ut och gick i 1,5 timme, sen mötte jag Jolyn och vi åkte till en sjö och hängde där en stund, bara för jag inte var trött efter min långpromenad, och hon var uttråkad. Men det var en fin plats!


Kommentarer
Postat av: Kristin

du lever! kul att se bilder! fina Alicia!

Svar: ja jag lever!! :D jag ar lite forvanad jag med haha!!
Alicia Ternström

2013-02-27 @ 19:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0