En Lycklig Dag!

Kan man säga så? ja, jag vet inte men nu gjorde jag det i alla fall!

Har varit i skolan hela dagen och idag mådde inte Evelina bra så jag fick åka själv dit och hem. Ganska roligt att vara tvungen att prata engelska hela dagen. Vi har blivit uppdelade i olika klasser, men har ändå haft varandra på första föreläsningarna, men inte idag. 
 

Hade en social media lesson idag. Var inne på facebook sista lektionen och gick igenom skolans grupp och lite sånna saker. Hur man ska bete sig på sånna forum. Tänk att ha det som jobb, lärare i social media, coolt! Han är cool också så det var roligt!
 
Innan sista lektionen lärde vi oss om dokumentärfilm, gick igenom vilka kända som fanns och hade vunnit pris och brain storma egna idéer. Jag kunde INGA käna dokumentärer, kände mig så kass.. Men skrev upp dom så nu ska jag kolla massa film och lära mig massa namn på personer och filmer.
 


Sen fick vi prova på editor jobbet. Kul att se hur man tänker när man klipper ihop en film, så sjukt mycket arbete bakom det och så mycket mer att tänka på än vad jag från början trodde. Man måste verkligen vara kreativ för det arbetet också!

Sen snacka vi om vad som är viktigt för en regissör och för att få ihop en bra film, lite vad som krävs och ja, allt man kan prata om som handlar om film.

Andra föreläsningen som vi hade idag var med Ellie vår art director lärare som är så sjukt underbar! Det var så roligt att lyssna på allt hon sa om film och att art delen är den del som gör filmen levande! Grymt kul att känna att det jag vill göra är en så viktig del, precis som allt annat, men det var ändå kul att få höra att det är viktigt för oftast tar folk det arbetet som någonting oviktigt.

En riktigt rolig dag helt enkelt!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0