Segt, men okej

Har börjat vänja mig vid skolan nu.. Tror jag. Det kändes inte så jobbigt att lyssna och har lättare att förstå och så, börjar bli bra.

Idag var jag i skolan från halv 9 till 7. Hade vår första grund introduktion till smink idag. På onsdag gör jag min första make till den första riktiga scenen som vi ska filma. Temat är looks and glances. Ska vara en 30-60 sek film men såå mycket att tänka på! Jätte kul! Har kollat bakgrund om karaktärerna och haft Cast fitting med skådespelarna. Första gången vi filmar med dem. Har bara gjort intervjuer med oss själva innan.

Inne på vecka 7. Vecka 11 börjar den nya terminen och då börjar sminket på riktigt! Det är då man ska ha valt inriktning, än så länge provar vi på allt. Att vara regissör, inget för mig!, producent, mycket papper!!, ljus, väldigt svårt!, ljud, än så länge inte så avancerat men efter lektionen idag om vad man i framtiden ska göra så insåg jag att det är rätt så mycket att tänka på där med, kamera, filma olika sekvenser och storlekar kan vara mer att tänka på än man tror, bilderna man filmar ska kunna berätta en story utan att någon med ord berättar. Sen editing - klippa ihop film, det är lite kul men fortfarande mer att tänka på än vad jag innan trott, att få ihop filmen, sista touchen, ge känslor till filmen. Det sista är art department som klär filmen allt från bakgrund till smink. Det passar nog mig bäst tror jag, känns skönt att kunna smink biten hyfsat bra. Även om man alltid kan lära sig nya saker i smink så känns det bra att ha erfarenhet i alla fall. Sen säger alla olika om vad som är bra och mindre bra att göra, olika taktiker. Gäller väl bara att hitta vad som funkar bäst för en själv.

Det var kul att höra vad allie hade att säga idag. Det var en del som inte våra lärare på drottning blanka lärde oss, så kul att vara med och höra the basic stuff igen!

Nu ska jag sova.
Puss och kram!!

Detta gjorde jag idag, rehearsal med skådisarna idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0