Nu var det ett tag sedan senast!

Jag har haft en såå bra helg! Känner mig så lycklig över att ha träffat så många nya människor och att folk från kyrkan nu börjar snacka med mig mer som en vän och mindre som en som bara hälsar på. Jag har börjat fatta att jag ska stanna här ett tag nu, och dom börjar nog fatta att dom inte kommer bli av med mig så lätt, haha!

Har typ inte vart hemma någonting denna helgen, har vart galet! Fredags var jag i södra delen av Auckland, dansa dansa! Och sen vidare till klubbarna i Auckland city. Jag och tre super coola tjejor från glenfield där jag bor. Igår, lördags så drog jag till Hamilton över dagen, två timmar ifrån Auckland och det var amazing! Landskapet på vägen dit var så vackert! Och personerna i bilen var hur grymma som helst! Hade så roligt! Och idag var bara hur bra som helst! Kom precis hem från södra Auckland, samma ställe som i fredags. Och träffa massa super goa tjejer därifrån! Så snälla och goa och vackra! Från öarna, så coolt!

Runt två tiden idag så var det en liten jordbävning, inget farligt. Så om ni hör något om det på nyheterna så var lugna! Ingen skada skedd! Jag låg och sov.. Var hemma hos min kära vän Urim och vi hade precis kollat film - a thousend word, inte bra enligt mig, ganska lame - i alla fall, vi somnade där i sängarna och plötsligt vaknade jag av att det skakade och det lät som det gör i filmer när det är jordbävningar, saker som skakar, men halvsovandes som jag var tänkte jag att "det var nog bara någon som flyttade ett bord" och somnade om. Ja, så allvarligt var det. Såg på Facebook när jag vakna att folk hade uppdaterat sina statusar om jordbävning i Auckland, annars hade jag aldrig vetat det. Men nu har jag i alla fall vart med om det!

Puss puss!

Jag åt inte sushi, tog bara kort för det verkar se annorlunda ut från sushin i Sverige.

Jag klippte av mitt hår i lördags innan jag Urim (från Korea) och Ruby (från Kiribati) åkte och åt på denna restaurang. Dom är uppväxta här i Auckland men från början från Korea och öarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0