Ny bloggdesign och helg!

Så härligt att denna veckan snart är över! Har målat en massa och sytt och förberett för Kids show som är vår nästa produktion nästa vecka. Det ska bli kul! Denna veckan filmade vi drama i studion, lite annorlunda från vanlig filmning.. Så svårt att förklara, men när vi filmar i studion blir det mer arbete för set dressing eftersom man bygger upp ett rum från grunden och sedan dekorerar - filmar alla scener som är i det rummet och bygger om till nästa rum. Det betyder att det kan vara samma rum två olika dagar och det blir massa continuity att hålla reda på då eftersom man oftast inte har på sig samma kläder två dagar i rad. Hoppas jag kunde förklara någolunda bra i alla fall, haha! Det var väldigt roligt att prova på det. Tiden går väldigt fort och wearable art börjar närma sig.. Har typ inte gjort någonting än. Hade tänkt att jobba med det hela dagen denna Lördag. Men måste köpa lite mer saker till det och om drygt en timme så måste vi dra ut för folk kommer hit och ska kolla på huset. Hittade ett nytt ställe förra Söndagen och berättade det för Nick på måndagen. På Tisdagen så sa han att vi lagligt sätt inte behövde flytta och jag blev ganska sur över på sättet han försökte få oss att bo kvar här när vi redan blivit utkickade.. Men igår kom han tillbaks och sa att han som äger huset inte ger sig och vi kommer behöva flytta ändå. Jag och Evelina hade redan bestämt oss för att vi skulle flytta ändå, så det var ju trevligt att det var han som sa det så vi slapp ta upp det med honom. Genomgår ganska så intressanta tider i detta land och kommer väl göra de dessa sista fem månader också.
Kom på att jag inte lagt upp bilder från lovet än! Så här är lite bilder från fyra veckor sedan.
På vägen till Hamilton med Ashlee, Evelina och Martin
Vinterträdgården i Hamilton. Massa olika trädgårdar från olika länder.
 
Maori trädgård, haha!
 
Sen drog vi till Otorohanga Kiwi house. Såg kiwi fåglar, men fick inte ta kort där inne. Men såhär ser kiwifåglarna ut, denna bilden är tagen från deras hemsida..
Detta är från Kiwi house, kom i tid till när dom matade alla djur. Jätte ålar!
 
Gecko ödla, Har sett en sån här på min lärares altan innan, så dessa kryper runt lite överallt.
 
Nästa ställe vi åkte till var Waitomo caves.
 
Det som Waitomo caves är kända för är för dessa små lysmaskar. Detta var inne i en grotta och det hängde glow worms från väggarna, men det coolaste var när vi gick ut från grottan och i tappan på väg ut så lystes hela utgången upp av blå små ljus från maskarna!
 
Tidigt morgonen därpå åkte vi till Coromandel och fiskade med Ashlees pappa. Det är hans båt i bakgrunden bakom bilen. Det var regningt och alla var ganska sega för vi fick inte så mycket fisk..
Detta var min första fisk ever! Har aldrig fiskat förut såhär, så det var kul att jag fick upp fem stycken denna dag! Älskar att den är rosa, haha! är det inte stylish får det va!.. säger jag som ser allmänt trött ut, men ni fattar..
Ashlees pappa har en farm och dom bor ute på landet. Var väldigt mysigt att komma bort från storstaden och se kossor igen! Så efter fisketuren till Coromandel så lämnade vi fisken vi fångat idag till en fish and chips shop så gjorde dom fish and chips till oss, så gör man tydligen här på landet.
 
Sista dagen med Ashlee. På vägen till Mount Maunganui. Stannade på vägen dit vid en utsiktsplats på en av alla kullar som finns här. På vägen hem körde vi förbi lite andra platser, en av kullarna här i närheten är Hobbiton. Vi körde bara förbi entren, men vad man såg från bilfönstret kan jag förstå varför dom valde att spela in där, så vackert!
Varmaste vinterdagen jag vart med om! Så härligt väder, åt lunch på ett café vid denna stranden och mount maunganui i bakgrunden.
Promenad runt berget,
Och vad vore en prommenad i NZ utan får? kanske lika bra som en regnig dag utan paraply.. haha! Nä, jag vet inte..
 
Så det var lite av vad jag gjorde på lovet, Så snällt av Ashlees familj att ta oss Svenskar ut på lite äventyr!
Puss och Kram!

Kommentarer
Postat av: Kristin

Gött att du har det så bra min fina vän <3

2013-08-03 @ 08:59:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0