Klockan 11 en söndagskväll

Har ni någon gång behövt ligga i en säng med blöta lakan? Det gör jag just nu. Gillar verkligen inte att klaga, men just nu så har jag kommit till en punkt på min resa som gör att jag nästan frågar mig vad jag gör här?
Kunde inte somna igår kväll för jag började känna mig sjuk, imorse när jag vaknade var det värre. Vid 1 tiden var vi tvungna att lämna huset drygt en timme för att det var visning. Kan inte vänta tills vi ska flytta! Det är jag väldigt glad för, och att vi hittade ett ställe så fort! Men är väldigt orolig för det.
Har antagligen vägg löss, har vaknat upp varje morgon sen jag kom hit till NZ med nya bett runt handlederna och benen, men alla säger att det är normalt. Det var inte förrän vi idag pratade med mäklarn (kanske fel person att prata med?) som vi fick en annan reaktion, en sån som man förväntar sig om man är från Sverige kanske? Haha. Men han sa att det var väldigt svårt att bli av med, dom kan klara sig utan mat instängda i 5 år! Det tog fart på paniken i mig! Har fortfarande en oro i mig av att vi kanske tar med oss de äckliga krypen till nästa ställe.
Så, idag när jag var hemma från kyrkan för att bli frisk blev jag bara ännu värre för jag har städat, dammsugit, tvättat och sprayat kläder, säng och mattan som en galning. Letade efter tecken runt sängen av bed bugs, men har inte hittat något. Vet inte om det är bra eller dåligt? Så just nu håller jag och Evelina på att tvätta alla kläder igen, och har ställt ut allt i garaget. Sprayade resväskan så jag kan lägga ut kläderna där när dom tvättats och torkat där. Sen slängde jag ut mitt täcke och kudde ifall krypen bor där inne..
Därför ligger jag nu i en säng med endast blöta lakan för dom inte hann torka, och hoppas innerligt att krypen dör så vi inte får med det till nästa ställe!

Tyvärr en av mina mindre bra dagar. Men nu kan det bara bli bättre! Hoppas jag, det är ju trots allt 2013, oturs året. Haha!

God natt pussar!

Igår när vi köpte "no bed bugs"- spray. Tyckte det var väldigt komiskt att dom har så mycket olika insekts sprayer så att det nästan täcker en hel gång i en mataffär i samma size som typ Hemköp.. Då vet man att man inte är hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0